Szombaton került sor a 2. olyan falugyűlésre, amelyet az Önkormányzat és az Egyesület közösen tartott meg. 9-re volt meghirdetve a kezdés, amikor is szép számmal gyülekeztünk a Faluház épülete előtt, falubeliek és egyesületi tagok egyaránt. Amikor beléptem a Faluház épületébe, nagyon kedves látvány fogadott: a még mindig a falakon látható fényképkiállítást nézték nagy-nagy érdeklődéssel (nyilván már nem először) a falubeli nénik.

Először az Önkormányzat beszámolóját hallgattuk meg, de már ekkor kiderült (szerencsére), hogy már nincs is olyan ügy a falu életében, amiben ne venne részt vállvetve az Önkormányzat és az Egyesület, holott az Egyesület még csak egy éves. A leglényegesebb és legtöbb hozzászólást kiváltó téma a falu fűkaszálásának megoldása volt, az elhangzottak alapján remélhető, hogy ez a probléma tartósan meg fog oldódni.

Ezt követte az Egyesület gyűlése. 4 napirendi pont volt: az előző év (félév, ha az Egyesület bírósági bejegyzését tekintjük) eredményeinek, eseményeinek meghallgatása; a telekvásárlás megvitatása és megszavazása; az új elnökségi tagok megválasztása; valamint a következő év tervezett programjának meghallgatása. A legtöbb időt, amint az várható volt, a telekvásárlás körüli vita foglalta le. Ezt nagyon okosan megelőzte egy hosszas e-mail-váltás az egyesületi tagok között, amiben mindenki elmondta pro és kontra a véleményét, így ezeket a véleményeket már ismertük. Azért persze elkerülhetetlen volt, hogy ezek a vélemények elhangozzanak most is, de tömören és röviden. A szavazás végül is eléggé egyöntetű volt: magas szavazattöbbséggel a telek megvásárlása mellett döntöttünk. (A telek ügyéről már régebben írtam.) Ezután a maradék napirendi pontok már nagyon hamar lezajlottak és mindenki sereglett ki a főzőversenyre (erről majd egy másik bejegyzésben írok).

A főzőverseny végén, a meghirdetett 6 órás kezdéshez képest kb. egy órás késéssel kezdődött az Én kis falum című Jiři Menzel-film vetítése. Kb. 20 ember gyűlt össze a Faluházban. Én már régen láttam utoljára ezt a számomra nagyon kedves filmet, de újra meggyőződtem, hogy nem véletlenül indultam ki ebből, amikor elneveztem a blogomat.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása