Mivel én szombaton nem voltam Kisfaluban, az aznap történt jelentős eseményeket csak hallomásból tudom elmesélni. De részletesen kikérdeztem néhány résztvevőt, úgyhogy íme a beszámoló:

Sikeresen lezajlott a telekvásárlás, tehát az Egyesületünk gazdagabb lett egy hatalmas telekkel, ami az Önkormányzat épülete mögött helyezkedik el. Ez a telek kapcsolódik két másik telekhez, ami az Önkormányzat tulajdonában van, köztük ahhoz a telekhez is, ahova majdan a játszótér épül. Az összességében igen nagy terület azonban az idők során elszemetesedett, elgazosodott, igen elhanyagolt állapotba került. Ennek a területnek a megtisztítása volt a szombati feladat.

Az utóbbi egy-két hétben zajlottak az előkészületek: egyik alelnökünk, aki mezőgazdasági vállalkozó, géppel letarolta az elvadult ribizlit és a nyakig érő gazt. A telken lévő (nem tudom milyen célból készült) silóban levő szemetet a helyi fiatalok elégették. Szombatra jelentős segítség érkezett: a Kisfalut támogató cég (akik a játszóteret is ajándékozzák a falunak) dolgozói jöttek szép számmal gyerekestül, hoztak szerszámokat és gumicsizmákat is. Dolgoztak ők is egész nap keményen. És sokan dolgoztak a faluból is, elmondásuk szerint átlagban 23-25 ember mindig dolgozott egyszerre.

Szombatra is maradt égetnivaló, a tűzgyújtással indították a napot. Akkora tüzet raktak, hogy ki is jöttek egyből a tűzoltók – no nem a tűz miatt, hanem mert az egyik háznál ki kellett vágni egy fát. Az elégett szemét és a célját vesztett siló tetejére Szomszédfalu szállítási vállalkozója hozott földet és el is egyengette – mindezt ingyen. Közben zajlott a telek tisztítása, takarítása. Mondom, nem voltam ott, vasárnap mentem le megnézni az eredményt és leesett az állam: hihetetlen volt, hogy ekkora munkát egy nap alatt el lehetett végezni. Végig is fényképeztem (kár, hogy előtte nem, így nem látszik a különbség), így a részleteket mutassák a képek:

Ez maga a terület, már tisztán:

A közepén levő dzsumbujos akácbokrokat kitakarították és egy ligetet hoztak létre belőle:


A kukoricagóré (amiből esetleg majd tekepálya lesz) környéke is nagyon gazos és elvadult bokros volt, most így néz ki:

Volt a területen jó néhány csíkos kecskerágó, ezeket is irtották, de egyet megszántak és meghagyták. Érdemes volt, mert nagyon szép:

Minden elismerésem a szombati kemény munkáért a résztvevőknek!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lily · http://ficsergo.blogspot.com/ 2008.10.14. 19:48:08

Hú, valóban csodát tett a sok szorgos kéz! Dejódejó! És most már megismerem majd a kecskerágót, legalábbis bogyósan... :D

minyike · http://enkisfalum.blog.hu/ 2008.10.15. 11:05:03

Nem tudtam én sem, hogy ez a kecskerágó, Gézáéktól tudtam meg. Utánanéztem, sokféle kecskerágó létezik, ez a csíkos nevet viseli, gondolom, a szárán levő 4 db parafaszerű csík miatt (ezt a képen is lehet látni). Kíváncsi vagyok, tavasszal hogy mutat, majd megfigyelem.
süti beállítások módosítása