minyike 2008.11.19. 14:34

Idigó mászik

Kedvenc kisfalusi ikreimmel utoljára akkor találkoztam, amikor még az a nagyon szép, meleg, napos őszutó volt (ami a bátyám szerint már nem is a vénasszonyok nyara, hanem a fogatlan asszonyok nyara, mert már a vénasszonynál is vénebb). Az egyik náluk tett látogatásomkor az ikrek leánytagja megszólalt: „Idigó”. Majd’ elolvadtam: néven nevezett kis barátnőm! Majd egy kicsit kiegészítve megismételte: „Idigó mászik”.

Na, ezt nem értettem. Nem szokásom mászni, éppen akkor sem tettem. A kis hölgy anyukája (egyszerűség kedvéért nevezzük Kisvaxnak) meggyanúsított: azért nem értem, mit mond lánygyermeke, mert sokat ittam. Én épp csak annyit ittam, amennyivel ők megkínáltak – na jó, nem volt az kevés. De ahhoz kevés volt, hogy a hallásom elromoljon, ahhoz meg végképp kevés, hogy másszak. Aztán lehullt a titokról a fátyol: Kisfaluban van más Ildikó nevezetű is, ezek szerint ő az egyik (hogy ikernyelvjárásban hogy hangzik az egyik, nem tudom) és én vagyok a MÁSIK. Bár az is lehet, hogy ha EGYIK Ildikóval találkozik, akkor ő is „mászik”…

No, hát ki gondolt volna arra, hogy jelen esetben a „mászik” azt jelenti, hogy „másik”?  

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lily · http://www.sufonesza.hu 2008.11.19. 19:30:41

Vajon hogy hangzik maga a mászik? :) A messzenézőt már nem is merem kérdezni...

minyike · http://enkisfalum.blog.hu/ 2008.11.19. 21:04:20

Szerintem a mászik is mászik, de ők tudják a kettő között a különbséget. A keresztfiam, amikor még picur és pösze és vörösesszőke volt, ha azt mondtuk neki, hogy szöszke, mindig felháborodva mondta, hogy "Nem vagyok szöszke!". Ugyanis nála a szöcske is szöszke volt.

Kedves Rokon 2008.11.20. 00:42:47

Na, döntöttél már? (Teve vagy Cicus)? Ahogy már mondtam, engem nem zavarnak a reklámok, de nem tudom, ebből hogyan lehetne szavazatot kreálni.
Egyébként mire szavaztak, akik tudták, mit csinálnak?

kisvax 2008.11.24. 09:50:11

Hogy kissé árnyaljam a helyzetet: az itthoni szomszédunk, akit nap mint nap látnak a manók, szintén Idigó és van neki egy kutyusa, aki Lily. Tehát a manóknak Idigó, akinek van vaú-vaúja (igaz, Lily kb. akkora, mint Mars egyik mancsa)... az nem elég definíció:)
És akkor még valóban ott van Kisflauban is Mászik Idigó, akiről viszont tudjuk, hogy Andlász, Mijkó és Mimi :o))).

minyike · http://enkisfalum.blog.hu/ 2008.11.24. 12:56:26

Kisvax, viszont fogadjunk, hogy egy mászik Idigó sem Minyon!
süti beállítások módosítása