minyike 2008.12.20. 14:05

Blog kérdés II.

Azért kezdtem el pont itt a blog.hu-n blogot írni, mert az indexen (ami a blog.hu gazdája) fórumoztam aktívan és megláttam, hogy van itt egy ilyen lehetőség. Nem is néztem akkoriban körül, hogy hol lehet még, egyáltalán lehet-e még máshol blogot írni. Később nézegettem a lehetőségeket és el is gondolkodtam egy másik rendszeren, olyannyira, hogy ott is elindítottam a blogomat: http://enkisfalum.blogspot.com/. Egy darabig ott is írogattam a bejegyzéseket párhuzamosan, de végül leálltam vele. Ott van egy bejegyzés legfelül, hogy jöjjön át ide, ha netalán valaki odatévedne.

Ez az ide is-oda is írogatás azt a célt szolgálta, hogy eldöntsem, melyik rendszer a jobb. Most nem mennék bele mélyebben abba, hogy miért is döntöttem hosszas mérlegelés után úgy, hogy ittmaradni jobb – esetleg ha a közvélemény új kívánja, megírom azt is.

De most a blog.hu beleköpött a levesünkbe: egy huszárvágással megtiltotta a megjegyzések küldését regisztráció nélkül. Meg is látszik az eredménye, legalábbis nálam: múlt péntek óta összesen egy darab hozzászólás érkezett, míg az előző hetekben átlagosan kb. 6-8 (hetente). Pedig nekem fontosak a hozzászólások, még ha ez idáig nem is derült ki, ezért nagyon hálás vagyok minden egyes darabért. Ráadásul minden hozzászólásról e-mailt kapok, tehát ha bárhol járok és esetleg csak a leveleimet nézem meg, egyből tudom, hogy valaki hozzászólt, el is olvashatom. Amikor anno szabaddá tettem a kommentek küldését, úgy gondoltam, hogy ha elkezdenek kéretlenek jönni, majd visszaállítom ezt a lehetőséget, de kopp-kopp-kopp a fán, nem jöttek.

A Gépház blogjában hosszú vita alakult ki erről az új rendszerről, ahol én is harcosan bevetettem magam azoknak az oldalán, akik azt követelik, hogy ismét lehessen szabadon is megjegyzést küldeni, pontosabban, hagy döntsem el én, hogy lehet-e vagy sem. Nagyon sokan vagyunk ezen az oldalon: olyanok, akiknek hozzám hasonlóan „kis” blogjuk van, nagyjából kiszámítható olvasóközönséggel és ezen nem is akarunk változtatni. A Gépház ezt ígérte: „külön mérjük azoknak a blogoknak a kommentszámait, ahol eddig lehetett belépés nélkül is hozzászólni, illetve kiemelten figyeljük a kis blogok kommentforgalmát”. Ez így nagyon megnyugtatóan hangzik, de hiába panaszkodnak nagyon sokan, hogy eltűntek a hozzászólások, a Gépház stabilan állítja, hogy márpedig az ő statisztikájuk szerint nem, vagy csak alig csökkent ezek száma a kis blogoknál is. Nagyon úgy tűnt, hogy szélmalomharcot vívunk, ráadásul most már a másik oldalon megjelentek a nem éppen kultúráltan hozzászólók is, úgyhogy én a harcot föladtam. Bár amíg aktívan harcoltam, annak lett egy érdekes eredménye: mivel minden hozzászólásom mellett megjelent a blog címe is, megnőtt kissé a látogatottságom, sokan kattintottak onnan ide.

És végeredményben én is köszönhetek annak a vitának egy dolgot: valaki megmutatta, hogy van egy kommentrendszer, amit ha beírok egy bejegyzésbe, akkor szabadon lehet itt alul az „Itt hozzászólhatsz regisztráció nélkül”-re kattintva megjegyzést küldeni. Mindenkit biztatok, hogy tegye is meg, hiszen mint írtam is, nekem fontosak a megjegyzések, meg hogy teszteljük. De két bibi azért van ezzel a dologgal: egyrészt nem látni a kattintás előtt, hogy jött-e már hozzászólás (azt hiszem, de ez majd kiderül), másrészt így nem kapok egy-egy megjegyzésről e-mailt. Ezt most egy néhány bejegyzésen keresztül próbálgatni fogom.
 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Saille · http://ficsergo.blogspot.com/ 2008.12.23. 08:58:25

Open ID-vel is lehet megjegyzést küldeni ott
süti beállítások módosítása