minyike 2008.09.30. 23:40

Pihenős vasárnap

Nem is tudom, mikor volt utoljára ilyen napunk Kisfaluban: reggel úgy kellhettünk föl, hogy ma nincs semmi olyan egetverő dolog, amit muszáj elvégezni. Pontosabban csak én kellhettem föl így (meg persze a gyerekek), mert Lajos szombat este megbeszélte állatorvos barátunkkal, hogy elmegy vele egy kora reggeli malacherélésre. És nem elég, hogy ehhez volt gusztusa, még képes volt emiatt korán is kelni.

Engem ismét a szokásos egészséges fél 9-es időpontban dobott ki az ágy és húzott ki a szabadba a várva várt napsütés. Tettem-vettem picit a kertben, majd elindultam egy laza sétára. Nem jutottam messzire, egyből a gesztenyeszedő Kisvax-családdal találkoztam. Kisvax egyből megállapította, hogy másnapos vagyok, de elképzelésem sincs, hogy ezt mire alapozta. Ez a találkozás is rövidre sikerült, mert megjött Lajos, aki cseppet sem lett okosabb a malacherélés terén, viszont hozott néhány tonna befőttbe való őszibarackot (ami csak néhány nappal később került üvegekbe).

Reggeli után neki kellett látni a téli tüzelőkészlet feltöltésének. Fa alapanyagban még mindig nincs hiányunk: a ház régi tetőszerkezete még jó darabig kitart, de rendszeresen jön mellé a kertből néhány kiszáradt öreg fa (dió és szilva), amik helyett már ültettünk újakat. No de a tüzifavágás kétségkívül férfimunka, nekem legfeljebb néha kicsit tartanom kellett a fát, hogy ne dőljön le a bakról. A fölvágott fákat pedig a fiúk pakolták be a funkcióját vesztett, üres ólakba. Így a nap nagy részét a kellemes napsütésben a kertben töltöttem, a nyugágyban, egy könyv társaságában. Éppen csak főztem egy adag krumplipürét a maradék tárcsás husi és saláta mellé, majd ebéd után elmosogattam – a mosogatóban!!! És mindeközben roppantul élveztem, hogy csak a házon belül kell térülnöm-fordulnom, mert ott volt minden: az edények, a mosogató, és épp amikor szükség volt rá, a vécé is.

Este aztán, már Pesten megállapítottam magamban, hogy igazából én vasárnap varrni, porszívózni és ablakot pucolni akartam, ezekből nem lett semmi. Sebaj, megvárnak. Megyek én még Kisfaluba.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása