Nem sokat lehet már írni a mezőgazdaságról így, hogy most már lassan az őszből is kimegyünk. De azért azon a nagyon finom meleg hétvégén egy kicsit tevékenykedtem még a kertben. Kiderült, hogy amikor kiszedtem a vöröshagymákat, néhány bentfelejtődött és mostanra kicsíráztak, így reggelire újhagymát tudtunk enni, a hagymafej pedig jó lett az ebédbe.

A metélőpetrezselymet szerettem volna már lefagyasztani télire, ezért már hetek óta el akartam vinni az aprítógépemet, amivel minden évben össze szoktam kaszabolni a petrezselymet. De mindig elfelejtettem elvinni, most is. Mivel már mindenképpen el szerettem volna tenni (féltem, hogy a 3 hét alatt, amíg nem járunk arra, már fagy is jöhet), a régi módszerhez folyamodtam: késsel aprítottam. Nem sikerült így annyira finomra vágni, mint késsel, de sebaj.

A petrezselymet egyébként én úgy teszem el, hogy fogom azt a fajta jégkockatartót, amit minden Lehel hűtőhöz adnak (adtak), vagyis amiből ki lehet emelni a rácsot és beletömködöm az aprított petrezselymet, aminek van annyi nedvességtartalma, hogy a kocka összefagyjon. Így, ahogy van, beteszem a mélyhűtőbe. Egy következő alkalommal kiveszem, kitöröm a petrezselyemkockákat a tartóból és egy zacskóba beömlesztem az egészet. A kockatartót elmosom és akár már lehet is a következő adagot is eltenni benne. Télen pedig egy ilyen kocka nagyjából egy adag petrezselyem a levesbe, miegymásba. A zacsiban nem fagynak össze, mert már előtte megfagyott az egész. (Azért a matematikus kibújik belőlem: dehogy kocka az! Téglatest!)
 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Puccos 2008.11.14. 15:15:34

Pont igy tettünk el vagy 100 kocka petrezselymet.Ráadásul én utálom.Rég voltam már nálad.de most potlok mindent!!Pusza
süti beállítások módosítása