Szépen kikeltek az elvetett magok mind. A borsó már 10-15 cm magas, a spenót mutogatja világoszöld leveleit, az újhagymát már meg is kóstoltuk, de úgy döntöttünk, kár volt: hagyjuk, hagy nőjön még. A sárgarépa és petrezselyem is kikelt, de a gaz is rendesen. Nekiláttam a gazolásnak, elég jól végeztem is, de a répánál és petrezselyemnél egyesével kellett megvizsgálni a növénykéket: hasznos, vagy gaz? Ráadásul két nap után már nyoma sem volt annak, hogy gazoltam. Hiába, esik az eső és némileg meleg van, ez kell a növénykéimnek, de a gaznak is!
A spenót között találtam néhány paradicsomkezdeményt is. Ez rendesen az előző évi földre hullott paradicsomból szokott kikelni és meg szoktam hagyni, később átültetem és ugyanakkor fordul termőre, mint a piacon vett palánta. Lassan itt az ideje a paradicsom- és paprikapalánták elültetésének is. Néhány éve még rendszeresen megtettem ezt május 1-je környékén, de tavaly megjártam: mind megfagytak. A falubeliek mondják is, hogy az első fagyosszentek előtt nem érdemes kiültetni. Azt hiszem, idén megfogadom a tanácsukat.
A fákról már lehullott az összes virág és mutogatják magukat a kis gyümölcsök: meggy, szilva, körte. Reméljük, nem kapnak már nagy fagyot. A dió- és az eperfa is elkezdett hajtani, és előttünk-mögöttünk az akácerdő is kizöldült már szépen. A zöld mindenféle árnyalatát pillanatnyilag az orgona lilája és fehérje bontja meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása