minyike 2008.06.26. 15:46

Róka fogta csuka

No, ez nem az a fajta róka fogta csuka, ami a mesében van, hanem egy recept. A fagyasztott csukát a múlt héten kaptuk Szlovákfaluból, a Folyóból fogták ki (de nem róka volt, aki kifogta). Nem volt benne semmi olyanféle csavar, mint a mesében, hacsak az nem, hogy ez az ilyenolyan jószág még halálában is tudott harapni (bár nem a farkamba): ahogy vettem ki a csúszós bőrűt a zacskóból, belecsúszott az ujjam a szájába és beleakadt 5 tűhegyes fogába. A vérem is kiserkent.
Ez a recept nem az én dicsőségem, LT-től tanultam még évekkel ezelőtt. De igen finomra sikeredett. Egy bögrében összekevertem (hidegen sajtolt) olajat, vagy 4-5 fej zúzott fokhagymát és sárga fűszerkeveréket, ezzel a maszlaggal tele is lett a bögre. A fagyasztóból péntek este elővett állatot szombaton reggel jól bekentem ezzel a keverékkel, lényegében bepácoltam és egyben bepakoltam a remoskába. Aztán sütés előtt rákentem egy fél literes pohárnyi tejfölt és megsütöttem. A másik remoskában közben egy kis zsírral összesült a karikára vágott krumpli. Egyszerre lettek kész. Fenséges volt. A csuka alatt maradt szafttal pedig felöntöttem Mars vacsoráját, nem ellenkezett érte.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása