Ezen a héten 5 kamaszfiam van: a saját kettőmön kívül nálunk vendégeskedik Miki fiunk 3 osztálytársa, a maguk feneketlen bendőjével. Ez az egész arról szól, hogy jobban érezzék magukat a nyáron. Körbenyaralják egymást. Ez nekik is jó, nekünk is jó: igaz, most egy hétig kondérban kell főzni, de legalábbis ehhez az alapanyagot biztosítani, de 3 hétig más eteti az én gyerekemet is, így lényegében ingyen nyaralnak. És idén úgy jött össze a 4 fiú, hogy közülük csak egy pesti, így zömében jó vidéki levegőt szívnak.

Volt már ilyen tavaly is, csak akkor még két vendégfiúval. Kissé tartottam attól, hogy mi lesz: nem győzöm majd őket kiszolgálni, miközben majd lesajnálnak, szóba sem állnak velem, de egyáltalán nem így lett. Nagyon jól éreztem magam én is abban a pár napban, amit nálunk töltöttek: segítőkészek voltak, megterítették és leszedték az asztalt, sőt, egy alkalommal a három fiú vállvetve rendberakta a patakparti területet: kettő kaszált, egy a kisbaltával csapkodta ki az akáchajtásokat. Egy ízben pedig elvittem őket bowlingozni, akkor be is vettek a játékosok közé és kedvesen drukkoltak nekem.

Na igen, de mint tudjuk, kis gyerek kis gond stb. Nőttek közben egy évet és főleg kamaszodtak egy évet. A kedvességükkel most sincs gond, de a segítőkészségük alaposan megcsappant. Simán elvárják, hogy az orruk elé tegyem az étel. Na persze ezt nem hagyom annyiban, kijelentettem, hogy hétfőn még én főztem rájuk, de keddtől már ők főznek és mosogatnak. A keddi főzésből csak annyi lett, hogy a hétfőről maradt bableves után ők sütöttek egy meggyespiskótát, de a mosogatás már tényleg az övék volt, nem is volt benne hiba. Csak épp' mindenért háromszor kell szólni nekik. Amikor végre fölforrt a mosogatóvíz, elzárták alatta a gázt, mert túl forrónak találták, hagy hűljön. Hiszen éppen ezért forraltam: hogy a hideg vízzel keveredve pont jó legyen a hőmérséklete. A reakció? „Ja, vagy úgy!”

Azért nem ilyen tragikus ám a helyzet, jó fiúk ezek! Csak épp a kelleténél egy kicsit jobban szeretnek punnyadni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása